en lång dag

Hej!
Den här helgen har känts som en enda lång dag nästan.
Den började i fredags med nationella i engelska som jag hade velat ha mer tid till. Sen var det direkt på nästa jobbiga sak, idrotten. Vi hade coopertest, dvs springa 6 varv på ip, jag klarade mig igenom det även om jag inte var snabb och det var som väntat jobbigt! Jag klarade mig precis till nivån "ganska bra" vad det gällde ens kondition/hälsa ;) Efter det var det matte och vi fick tillbaka proven....inte skoj, hade EN uppgift jag hade gjort helt rätt på annars hade jag svarat fel på typ alla :( Måste alltså satsa inför nationella.

Efter skolan så gick vi och handlade matsäck och en snabb vända hem för att packa ner det mest nödvänliga för att sedan åka till stan för att möta Josse och Sofia. Vi gick till bussterminalen och hoppade på y-bussen för att bege oss mot norrland och Härnösand!
Bussresan tog ca 6,5 timmar men det är väl mysigt att åka buss, speciellt i regnväder med goda vänner och massa godis ;)

När vi var framme hämtade Josses farmor oss och vi var ensamma hemme och lagade hamburgare, gott! Sen tog vi en promenad i regnet med superparaplyet xD Spelade lite kort antar jag och sen sov vi vid två.

Lördag: Vi begav oss ut i det något torrare vädret och gick till stadens bibliotek, man kan ju undra varför? Men det var modernt och rätt coolt! Jag och Josse spelade svälta räv och sen gick vi runt och hittade coola bokhyllor som man vevar för att komma in i, lite läskigt. Sen tappade jag bort min halsduk, trodde jag men det hade jag inte så vi tänkte gå. Då kommer Josse på att hon glömt sina vantar och vi springer och letar. Då kommer jag på att jag också har tappat mina vantar x) hehe, men vi hittade dom som tur var!

Efter det gick vi förbi centrum och åt sedan hamburgare igen ;) Vi handlade lite i en affär som heter dollarstore på vägen till Josses kusiner. Därifrån skjutsade farmorn oss till stället där Josse sökt sommarjobb, ett museeum typ fast man gick runt ute mellan gamla hus. Medan Josse intervjuades så gick jag och Sofia runt där. Vi gick på spåret, Jazzade lite, ha-ont-i-ryggen-gång och fick mossa i munnen :/ ;)
Efter det åkte vi förbi deras sommarstuga som hade massa sängar osv.
Sen var det hem och äta pizza som gällde. Vi spelade plump och trots att jag hade plumpat mest så kom jag inte sist! :P Jag hjälpte Sofia att skriva rent sin gympatext om björngång och arabeque. Sen var det bara att packa ihop och åkta till busstationen.

Vi hade väntat oss en full buss men så var inte fallet, det var inte många där så vi sprang längst bak och firade att vi hade massa säten för oss själva ;) Spelade lite kort och så innan vi försökte sova! Lite vila fick man även om man inte kunde sova så bra. Framme var vi ca 06.15 och då fick jag skjuts hem till dörren av Sofias mor, mycket snällt! I min säng hade en främling somnat men den försvann sen så jag sov nästan 6 timmar innan jag gick upp och skyndade mig iväg.

Jag hann precis till defileringen av solflickornas uppvisning. Massa gymnaster var där, dom ena bättre än dom andra. Sofias flickor var väldigt duktiga och fina med sina dräkter! Om jag som Sofia hade varit tränare hade jag fått ca en timmes sömn istället för sex, förstår inte hur hon orkade. När jag kom hem efter så somnade jag halvt hela tiden trots att jag hade fått sömn. Ska försöka sova tidigt nu idag!

Denna helg var mycket bra trots lite sömn! Det som var minst bra var att jag inte såg att min mobil låg kvar i stolsfacket på bussen på vägen dit, så den fortsatte utan sin ägare upp till ännu nordligare breddgrader. Tror inte jag kommer få tillbaka den så detta gör vi inte om, mobilen och jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0