Valborg tydligen.

Som så mycket annat gör när man ska bestämma saker kom det på tal att man skulle åka till Uppsala. Just då kändes det ganska onödigt, stockholm är ju trotsallt större med fler människor. Men förstår ni, Uppsala är tydligen the place to be, om man kollar på klipp och hemsidor finns det ja.. ett antal som skriver om Uppsala och VALBORG är det största saken som händer på hela året. Folk börjar tydligen festa med champagn, gröt och jordgubbar på morgonen (någon slags tradition) och sedan har dom tydligen massa tävlingar för folket på dagarna och mösspåtagningar och liknande och sedan är det fest enligt dem till sent in på natten. Men så såg jag en film och helt plötsligt verkar alla gamla och (20 år..) och raggae människor men ja, det kanske är kul det också. Just nu förväntar jag mig in fail valborg i stockholm ärligt talat. För såhär ser det nog bara ut i Uppsala

Someday I'll find my way back to where your name is written in the sand

Utbytesstudent i USA Arizona 2011-2012 -Utbytesstudent i USA Arizona 2011-2012 -quotes -- van -Dreamer- bij Imonline.nl!Bumpkin On A Swing: Day 69~Our Day of DoomSmile, you're beautiful*Upload Plaatjes.nl - Gratis al je plaatjes en foto's uploadenFAVORITTER (wehheart-kristine)live, laugh, love⑧ kaleidoscopesMY LITTLE MESS ✝wilmahannaa -Everything's a Masterpiecethis blog makes me jeal0usTumblr

korea.

Insåg att jag borde blogga. Påsklovet var jag i Korea, tror att alla har känt till det men har inte skrivit om det. I kort resumee ser det väl ut som; fina hotell, många shoppinggator med upplysta skyltar på kvällarna, började med dåligt väder men avslutade veckan med 20 grader. Var först och främst i Seoul (huvudstaden) men en dag tog vi tåg ner till närst största staden busan som låg precis vid vattnet och där var det jätte fint med en upplyst bro mitt ute i vattnet. Vi gick på världens största shopping center där nere men åt bara italiensk mat (äntligen riktig mat!), förövrigt äter koreaner så groteskt mycket på cafeer, det finns minst 3 caféer på varje gata och det är utan överdrift. Cafeerna och italienska restauranger (trots få västerländska restauranger) var den ända maten vi kunde äta, vi insåg första dagen att koreansk mat i Korea inte är samma som koreansk mat i Sverige utan bara konstig och kemikalisk med rötter till så vi strunta i det resten av resan. Vi tog oss även till en mindre stad över en dag där dom är väldigt kända för sina cherry blossom trees, det var otroligt mycket folk som tåg kort med alla träd och skulle köpa saker på marknaden. Engelsk talande kan man inte påstå att dom var, att fråga om vägbeskrivningen gav inte mycket när alla sa åt olika håll. En kväll var vi på koreanskmusikal, det var underhållande men när dom i slutet sa "Sweden, put your hands up!" och jag var den enda i salongen som bah "wooho" kändes det lite pinsamt. Vi var i stortsätt dom ända utlänningarna i Korea, utom ett antal amerikaner. Ingen vet ju vad Sverige är så jag togs ibland som amerikan, rysk, schweizare eller finsk. Vi var även vid DMZ, gränsen mellan syd&nord korea över en dag, åkte runt till olika platser med en full buss och sen ner i en långtunnel så man nästan kunde se gränsen till nord. I vilket fall var det en bra resa där man fick se ett nytt land, nyta tunnelbane nät och gå runt en mil per dag.

LYCKA

Bara för att jag tycker låten är söt. OCH I JUST FOUND OUT AT SIMPLE PLAN OCH RISE AGAINST (nästan lika bra) KOMMER TILL PEACE AND LOVE: JAG DÖR HEJDÅ.

korea calling

För att uppdatera er lite om korea. Femton grader, är på ett tåg påväg från huvudstaden seoul till näst största staden busan. Maten här är konstig, och utanför alla restauranger visar dom upp maten i plast... Allt är yta i denhär staden men det är fint och vi bodde precis på värsta shopping stället med marknader på kvällen. Igår var vi uppe i ett utkikstorn och såg ut över staden sen åt vi kemikalie glass. Har även fått se koreas svar på västerbrons hänglås ställe, skillnaden här är att de har 50 000 hänglås ungefär. Inflation är det också så en tröja kodtar 25 000 won vilket är ca 165 kr. Skillnaden mellan här och thailand är värmen och skillnaden mellan sverige och korea är att här har alla samsung istället för iphone.

Hej hejdå

Då var man hemma efter några dagars bortreslighet. Jag och Charlotte har ju testat på ett nytt fritidsintresse, kortspelet bridge :P dom som tror sig veta vad det är har ofta sina förutfattade meningar kanske även jag lite men iaf så åkte vi med på ett läger i karlstad från i onsdags och till idag. Vi undrade ju vad vi gett oss in på och var lite tveksamma men eftersom klubben skulle betala resa, hotell, mat, spel, allt så var det ju värt att chansa ;) och det var tur för det var kul! :)) Vi har spelat mycket och då insåg vi hur svårt det är men vi har lärt oss mycket och vill väl lära oss detta spel helt för även nu när vi inte kan det så bra så tycker vi det är kul :) Så det är bra att våga testa nya saker även om dom kan låta lite nördiga, testa gärna bridge men ge inte upp när ni inser hur svårt det är x)
Vi tog i torsdags en paus från spelandet för att basta och bada bubbelpool, det var nice :D vi försökte även bada igår på kvällen/natten men då hade dom äldre barnen supit och skrikit så dom stört alla på hotellet så då stängde dom den :/ annars var det spela som gällde och man satt uppe till 01-3.00 och spelade så det blev inte så mycket sova. Vi har även ätit oss tjocka på buffén som var där frukost, lunch, middag hehe nice var det men när det finns så mycket att välja på så väljer man ju allt och det kan bli lite jobbigt men det är bara att kämpa ;)

Vårat rum på ett ungefär

Utsikten från rummet...skogen ;)

Där vi åt all mat

Det är alltså såhär det ser ur, bridge, speciella bord osv :P

Sha sha!

Imrn är det dax för mig att resa iväg igen, denna gång bär det av till italen med familjen och destinationen är Bergamo, en fin liten stad sägs det ;) så hoppas att det blir nice, är iaf taggad xD
Italien, där har jag varit i ngra ggr förut och det har varit trés bien alla ggr och glassen är god så även om vissa vädersidor påstår att det ska bli väldigt regnigt många dagar framöver så hindrar det inte mig ;)
Dax att sova lite nu för en gångs skull, natti nattiii!!

So why are we here, talking to each other again?

Jag är här och med brun/svarthårig sedan min kära Lindi färgade&klippte mitt hår igår. Förövrigt händer det bara dåliga grejer  i 30 grader i februari. Och på torsdag åker jag till Korea, ett land jag aldrig rest till förr. Sommaren närmare sig och man ska bestämma vad som är värt att slösa pengar på, vilket är jobbigt då man inte vet hur resan kommer bli, fast det kan man ju i och försig aldrig. Idag hade jag och Olivia haft något av en Justin Bieber eftermiddag, då vi såg på hans film och vet ni vad, han kanske kommer till Sverige i Augusti, ska inte ha några förväntningar men, omg.

I'd like to be everything you want.