alla dagar av sommar

Tänkte blogga om alla dagar på sommaren hittills, mest för min egen skull för att minnas ;)
Sist jag bloggade var ett tag sen, 

13/6 Onsdag; då träffade jag som sagt Matilda och Lisa, vi såg på film och åt muffins som jag bakade tidigare på dagen. Gick promenad på kvällen.

14/6 Torsdag; Första gympadagen, spännande att testa att vara tränare och helt okej var det men inte helt underbart. Massa stationer som man gick runt och så fick man vara med olika gymnaster hela tiden, de var 5-8 år eller ngt sånt ;) Var jättetrött när jag kom hem men gick en promenad med mamma innan jag somnade.

15/6 Fredag; Gympa hela dagen och denna dag var det mycket roligare. Körde även lite själv på luftgolvet och sen så fick jag och cecilia vara med på RG och vifta med band :P
Efter gympan åkte jag hem och sov lite kort innan jag mötte upp Charlotte och Lukas. Vi åkte till Josse och körde bridge, åt och såg fotboll fast jag fick lära mig hur man löser en rubiks kub så jag var inte så insatt i matchen ;) Sen körde vi lite mer kort innan vi åkte hem.

16/6 Lördag; Övningskörde med pappa på ett öde industriområde, hade lite svårt för starterna men det var ett bra ställe att övningsköra på, Martin Olssons industi. Efter det skjutsade pappa mig till Josses nya lägenhet där en leverans från ikea precis hade kommit. Vi mötte upp Alexandra och gick till ÖB för att köpa godis. Därefter monterade vi ihop en byrå och en pall ;) Efter det åt vi och även Josse sushi, bra jobbat!! ;D
Vi spelade lite kort innan Alexandra fick med oss till medis för att gå in på ngn bar elr ngt men jag kom ju inte in så då gick jag och Josse hem till mig och var kreativa nog att komma på hur man körde tvåmannabridge, det gick riktigt bra! :P Vi hade rätt party den lördagskvällen med alla våra vänner! ;) När kl var mer än halv 11 (typ två) gick vi och la oss.

17/6 Söndag; Efter vi vaknat fortsatte vi spelandet tills det var dags att gå till ängen där Daniel bor och där spelade vi mer seriöst och jag och Josse gav allt, det var vinna eller försvinna så vi bjöd högre än väntat men det gick faktiskt hem många ggr :)) alla fattar x)
När vi var klara där, lite senare än tänkt, åkte vi hem.
Jag och pappa övningskörde idag igen och mamma följde med. Det gick bättre och jag kom på knepet med starterna: man ska hålla i både koppling och gas ett tag innan man börjar släppa kopplingen och lägga på mer gas, alltså hålla in båda längre ;) så nu sitter det rätt bra :P Vi fikade lite i solen efter.
På vägen hem så tog vi upp Charlotte och åkte till söder där vi mötte upp Selma, Saskia och Matilda. Vi gick en liten promenad innan jag gick hem. Pratade med Sofia en "liten" stund innan jag somnade och batteriet i mobilen tog slut ;)

18/6 Måndag; Gympa, och denna gång var även Sofia tränare fast för AG och där var ju aldrig jag men jag hade iaf ngn att åka tåg med dit och hem och sitta med på lunchen ;) under några pass var jag ute i en park och lekte med barnen, det var kul, dom var gulliga! När jag skulle visa en typ kullebytta för gymnasterna så hade jag en hårklämma i håret som jag rullade ner på rätt hårt, det gjorde ont och den gick sönder, jag har fortfarande en bula :( och sen när vi skulle plocka undan så drog jag och Sofia en stor tjockmatta och jag gick baklänges så jag såg inget och plötsligt slår ngt jättehårt emot mitt ben och jag faller bakåt över ngt hårt som visar sig vara en bänk, det gjorde ännu ondare :(( När gympan var slut så var det film och jag och Sofia stannade fast vi var helt slut så vi typ sov.
När jag kom hem såg jag på film och segade bara tills jag gick och la mig.

19/6 Tisdag; Gympa igen och det rullade på som vanligt, rätt kul men jag fick ont i axeln. Efter gympan åkte jag igen och övningskörde.

20/6 Onsdag; Sista gympadagen, det var kul tills jag var tvungen att gå iväg med en grupp till en park långt borta och vara där över lunchen också, det var nice väder och skönt men inte speciellt kul. Efter lunchen hade ledarna uppvisning och jag tyckte det var bara lite pinsamt när alla körde rondat flickis salto och jag kom där och körde handvolt fast dom gymnasterna jag var med tyckte jag var helt fantastisk och jättebra så då blev jag glad! ;) Vid fruktstunden blev det glass :D Vi stannade en stund under filmen och lärde oss lite ryska men sen gick vi och Sofia följde med en stund hem till mig och spelade lite kort innan hon skulle gå.
På kvällen åkte jag med min familj till en sjö och hade picknick medan solen gick ned. Efter det fick jag övningsköra, återigen på lite större vägar, det är kul! :)
Detta var dagen då Lea kom tillbaka till Sverige!!!! :DD

21/6 Torsdag; Jag var seg men kom tillslut till Waldemarsudde där Sofia, Lea, Josse och Lina redan var! Vi hade midsommarpicknick och firade Leas återkomst. När vi satt där som bäst och spelade kort kom det massa typ japaner och tog kort på oss, det var bara lite random :P Alexandra kom även lite senare och efter ett tag bestämde vi oss för att bege oss då Josses pollen inte mådde så bra. Vi gick hem till Sofia. Jag och Sofia satt på en varm, solig balkong och upplevde sommaren medan de andra satt inne med sina mobiler. Vi spelade cluedo en gång innan det var dags att gå. Folk handlade på coop innan det var dags för ett snabbt farväl. Nu kommer man inte träffa många av dessa på länge :,(



Inte så intressant inlägg som ni ser man det var inte meningen ;)
Nu får ni ha en superbra midsommar med mycket sol och jordgubbar! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0