Sommardagar

Efter Italien var jag inte hemma länge innan jag åkte 8 timmars buss i nordlig riktning, jag besökte Josse. Det var väldigt fint där uppe och vi hade det kul med rodd och picknick till sjöss, bär, svamp och blomplockning, film, kort och cykling. Här är lite bilder:
 Internpris ;)
 Att ro är inte lika lätt som det set ut  
 
Hem kom jag i fredags och i lördags träffade jag först Selma och Kim en kortis innan jag åkte till bagarmossen där jag mötte Lea och Alexandra. Vi bakade cookies efter Leas USAiska recept ;) det såg inte bra ut till en början men det blev faktiskt gott! :P Sen sprang vi ut i lekparken en stund så att vi fick snurra av oss innan det var dags för film. Jag minns inte vad den hette men det var en halvskräckis som var lagom läskig och mer spännande än vissa där det typ handlar om slakt av människor. När filmen var klar fick jag ett sms av Sofia som hade åkt fyrhjuling och skurit upp sitt ben så hon blev tvungen att sy. Det var inte kul att höra, det var ju en olyckshändelse men var försiktig, klump! Och ungefär där så åkte vi även hem jag och Lea. Lite bilder från detta:
 
På söndagen var det fint väder och då åkte jag och min familj ut i skärgården till en fin liten ö som heter Möja. Jag fick köra hela vägen dit, det var kul (och halva hem). Där cyklade vi runt och badade och åt riktigt god middag bestående av fisk. Jag åt rökt sik vilket jag starkt kan rekomendera och till efterrätt marängsviss och lite jordgubbspaj ;) Pratade i tele med min syster så hon fick förklara sin händelse och det var en väldig tur att det inte hände ngt ännu värre om hon inte vänt sig om i tid.
Vi sov på Möja men dagen efter var det inte fint väder så vi åkte hem rätt tidigt. Jag var väldigt trött när jag kom hem så jag somnade.
 
 
Igår, tisdag, så gick jag först till doktorn, såklart var det kö... Träffade Alexandra och Sarah i farsta centrum, vi handlade picknick och gick till en typ brygga vid vattnet, Sarahs specialplats säkert. Där matade hon iaf sina vänner, inte oss utan ankorna men vi åt också. Senare begav vi oss mot stan där vi mötte Lea men Sarah skulle iväg med sin syrra. Vi andra åkte iaf till gamla stan och satt vid vattnet och snackade om allt och inget. När jag senare kom hem så satt jag länge vid datan, fixade bla in bilder osv men så kom jag på att Daniel ringt i sista stund och sagt att vi skulle betala bridgefestivalen senast idag och jag skulle betala för Charlotte också eftersom hon var i Italien och sen ringer Lukas också som är i skärgården och inte heller kan fixa. Och Daniel är världens jobbigaste människa så jag blev sur, fick ingen vidare hjälp så jag tog kontakt med en annan som var trevlig och hjälpte mig så nu är det fixat!
 
Idag är det onsdag och varmt men solen försvann, kl är redan mycket och jag har knappt gått upp men ska väl ta mig ut en liten stund idag iaf ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0