Middagar

I måndags började jag dagen ngt tidigare än vanlig och det var kämpigt att gå upp vid strax efter tio hehe :P
Jag och Sofia åkte till Nacka Forum och shoppade, spenderade typ mer än en timme i New Yorker men vi hittade en del ;) Köpte ett par orangea jeans (lite vågat från min sida där ;)), två tröjor och sen när Sofia köpte ett par jeans på BIKBOK så fick man ett plagg på köpet för max 199:-, vilket var nice och så hittade hon inget hon ville ha så då fick jag en vit stickad kofta :D snällt!!! Sofia köpte även ca fem tröjor (kunde blivit fler likadana) :P Vi körde snabblunch på subway i väntan på bussen :) tack för en trevlig och mycket rolig shoppingtid syster!!

Sen begav jag mig in till stan och mötte upp Alexandra och Lea för att de skulle införskaffa de sista presenterna (men det kunde jag inte säga) ;) vi hittade en nice te butik på söder som inte var så dyr! Sen lämnade Lea oss och jag och Alexandra gick till olika affärer för att leta marsipan men eftersom det bara fanns i en affär av alla vi kollade i och där kostade det mer än att köpa en tårta så bestämde vi oss för att vi inte skulle göra en vanlig prinsesstårta. Vi bakade i flera timmar och designen på tårtan bestod av grädde i tre färger så den blev rätt fin ändå tycker jag! :D tyvärr hittade jag bara den klassiska sockerkaksformen med ett hål i mitten men det löste vi bra :P
 
När tårtbakandet var klart åkta Alexi hem och jag mötte Matilda och Gabbie! Vi begav oss upp till skinnis för att grilla :) Fick höra kändisincidenten från coop där dom sett en medelålders tjock dam som visade sig vara en från förra klassen x) Men iaf så var det ju solnedgång och en mycket fin kväll! Vi delade den med våra nya vänner, 96orna! Ja ni vet, nuförtiden är det inte vi 94or som går ut på kvällarna utan det är den yngre generationen, men vi smälte in rätt bra och fick ett riktigt drama att underhålla oss med :P
 
Man kan ju inte hänga för länge på samma ställe så vi drog vidare, förbi zinken pga brist på drag, vi traskade och kom på vår egen spionlåt ;) så efter lite trask på söder blev det snurrigt i skallen på matilda men orden kom inte ut riktigt rätt, "ojoj nu blev det skarrit i snullen" elr så var det skalligt i snurren xD vi gungade innan vi traskade hem.
 
Tisdag:
Gick till ett Café där Saskia, Charlotte, Selma och sen också Matilda befann sig. Trevligt och varmt, planer på kräftskiva och supergrillning! Vi drog vidare förbi ett ställe där Matilda shoppade rengöringsmedel, sen vidare till mariatorget där det blev lunch, café cooler. Buss till ung08 där det hänger 98or så vi fick många nya vänner! Med hög hastighet traskade vi vidare till klubbarna man snart kommer in på och knappt ut eller ja.. :) innan vi åkte hem satt vi vid vattnet så att skumma människor kunde le och vinka åt oss!
 
På söder:
Jag traskade runt och letade ingredienser och skapade skattjakt till Lea men hon hittade mig tillslut! Jag satte sen igång med maten, det är jobbigare än man tror att skära kycklig och ta bort sånt man inte vill äta men jag lyckades rätt bra med maten om jag får säga det själv ;) fick hjälp av lea och lina med ballonger och sallad :P
Inte långt efter att Alexandra, Josse och Sarah kommit så var det dags för det omedvetna födelsedagsbarnet att komma x))) lite panik osv och det var svårt att vara diskret men Sofia kom och plötsligt hoppade alla vännerna fram och vet inte riktigt vad dom sa men vi hade inte enats om att säga grattis iaf så det blev lite fail :P
Mysig middag, lite presentöppning och tårta senare tog kvarstående personer en promenad genom läskiga söder men vi kom inte långt förrän alla blev rädda och ville hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0