skolan

Glader, trötter inte så toker. Idag var en bra dag tycker jag nog. Vad man tycker om sin dag beror mycket på hur den slutade och hur den slutade beror på hur den började. Vi började med matte, lite kul för vi vägde godis, dumle som vi sen fick äta :) Sen var det lunch och ingen franska idag heller :P Så jag jobbade lite. Sen var det kemi som gick ganska snabbt och för en gångs skull. Sen var det naturkunskap och det var chill, så tycker jag lektionerna kan vara. Det skulle vara "labb" men ja vad gjorde vi, typ studerade vår fina växt lite innan vi slängde ut den genom fönstret och man satt ba där hade fett skojj, lea och jag är på lag, vi mobbade sarah och vässade en pekpinne och lite gjorde vi om hypotes och sarah diskade och jag slängde ju faktiskt ut blomma (fast död växt). Soligt och väldigt varmt var det ute så jag blev glader av dä. Nu hemme blev jag trötter och orkar inte tänka fast jag måste, har en viktig kemirapport att skriva!

Ibland kan man undra varför man valde natur? Om man liksom hatar kemi och inte vill ha fysik och biologi. Jag valde natur för att jag ville ha matte och en en bred linje eftersom jag är osäker på vad jag vill bli. Men om man tänker efter så kan det ju va kul, liksom veta hur saker fungerar och varför är det så etc. Som jobb sen i framtiden funder jag bla på arkitekt för det verkar superkul jä, fast drömmen krossad innan den skapats eftersom man inte kommer in om man inte har alla mvg + merit, kul. Fast jag vill liksom inte kolla på sånt nu för man gör ju så gott man kan ändå eller..kanske inte jag. Jag är jobbig för jag ger typ upp, jag orkar inte och har inga krav. Hade en tanke idag på att åka på utbytesår, skönt att slippa riktig skola ett tag och sen kan man börja i samnatur fast jag tror inte bästa lösningen är att fly undan problemen så jag ska fortsätta kämpa! Hoppas det finns ngn kurs i sommar som ändrar ens inställning och får en att kämpa mer, för om jag var så skulle allt vara lite lättare, typ tävlingsinriktad :) Hehe bra att jag igår typ försov mig lite men jag kunde ha skyndat mig och kommit lite sent men istället struntar i lektionen, det var ju bara svenska (så ska man inte tänka). Jag vet typ hur man ska vara och tänka och göra för att det ska gå bra men det går liksom inte in i min egen hjärna.

 Lite såhär kan det kännas ibland, varför kan man typ inte bara älska att plugga? :P

Jag skulle behöva en kemikurs så jag fattar allt, jag tror att jag missat det mesta vi egentligen ska ha lärt oss och jag skulle nog inte hata kemi om jag fattade.
Varför skrev jag ett långt inlägg istället för att plugga? Bra fråga (varför säger man bra fråga när man inte vet svaret på den? Är det för att man själv också undrar?) Aja klart slut.


Hade den i hjärnan bara så nu får ni också den ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0