On´s dag

Hej bloggen och alla läsare! Idag var det inte en rolig dag i skolan :( Vi hade matte - tråkigt, sen franska - inte kul för jag är sämst och sist så var det kemi - sådär men jag är sämst där med :(
Efter skolan var der roligare. Jag, Lina och Alexandra åkte till medis och handlade och sen hem till mig! Vi drack te och bakade :) Det skedde dock lite missöden för vi hittade inte ett enda recept med hur man gör chokladbollar :O liksom okej det är enkelt och man borde kanske minnas lite hur man gör men det gjorde garanterat inte vi. Vi hittade ett recept för hur man gjorde "chokladbollar" och vi häller typ 10 dl mjöl och socker i en bunke. Det kändes lite konstigt och vi inser att det inte alls var rätt. Men då tog jag fram en "kokosbok" hehe helt förvirrad av allt som händer fast det var kul men mindre kul var ju att inte ens där fanns det ngt recept! Lina tog då fram sin räddare: mobilen och tog fram ett vanligt recept, det löste sig!! =)
Sen såg vi på ester (igen för mig), the orphan. Det är något fel på ester, det måste ju va alexandras favvofilm :P



Mmm gägga.. luktar gott Haha :P

Det var ena långa människor jag bakade med men lika glad för det är jag för vi gjorde även biffar xD

För er med samma problem som oss kan jag ge er ett recept på vanliga chokladbollar:
(ca 30 st)
100 gram  smör
1 dl  socker
1 msk  vaniljsocker
3 msk  kakao
3 dl  havregryn
3 msk  kallt starkt kaffe


Jag skulle sovit kl6 men det går ju inte men imrn ska jag gå upp kl4 för skidor så ska sova tidigt! Jä :)
Godnatt! <3

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Fast det är faktiskt inte min favvo film, fast lite rolig är den ju ändå, men inte min favorit ^^!

2011-03-23 @ 22:15:10
Postat av: Hanna

Hehe okej då men du har pratat om den endelxD

2011-03-24 @ 21:20:13
URL: http://selmahannamatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0