vandring


Hej tisdag! Idag var det kort skoldag. Svenska och sen bild som var ganska kul. Det är ju vår ute så jag och sofia bestämde oss för att testa att gå hem, något jag aldrig gjort från kärrtorp. Det var skönt för till en början var det i alla fall varmt och solen sken ;) Det tog ganska lång tid att komma hem, närmare bestämt tre timmar! Första stoppet var efter bara ngra hundra meter då vi hittade ett uteträningsställe där vi tränade lite, eller jag försökte iallafall att lyfta vikterna :P Sen testade jag att lägga mig på massa grenar som låg i högar och det var inte så obekvämt, sen skulle sofia också göra så och klättra i träd. Sen gick vi lite till och kom till hammarbyhöjden och såg en höjd. Det var hammarbybacken och vi gick närmare. På vägen halkade sofia och istället för att rammla blev det ett grasiöst åk men det såg väldigt roligt ut! Tur att det var på hennes territorium. Vi klättrade och klättrade och kom tillslut upp på toppen av berget, där jag bor. Folk åkte skidor :O det fanns snö och var lite kallt. Några killar kollade imponerat på mig när jag tog den svarta backen och åkte ner. Fast vi tog faktiskt den säkra vägen. Och väl nera kramade jag träd för att känna mig trygg. Jag hade ju aldrig varit där jag nu var.
Sen kom vi till typ yttre delen av hammarby-sjö-stad-en och då tänkte jag gå till gullmars men en random sa att jag skulle gå åt andra hållet men jag gick min väg men kom ändå den andra vägen så jag kom till en båt! JA jag har åkt båt idag! Sjöstadens egen färja :) Det var isande kallt! Sofia håppade av och gick hem till sig men jag kämpade vidare! När färjan var framme på min del av staden gick jag längs kajen i solskenet och sen upp till ringen och där är mina trakter så det var bara att gå hem.
Jag har alltså för första gången gått hela vägen hem från skolan (båten gills inte för jag blev tvingad och det var typ bara 50m). :D riktigt duktig är jag (och random)!
När jag kom hem var jag en isbit och nu är jag typ ganska så trött och kommer somna! Denna vandring som jag gjorde idag har min skola tänkt att jag ska göra varje dag + både fram och tillbaka! Det orkar man ju inte, jag fick inget busskort från skolan för jag typ bodde några hundra meter för nära :(
Här är en karta på hur vi gick (det svarta är våran väg på ett ungefär fast sofia slutade vid vattnet).

Nu funderar jag på att träna för att jag egentligen vill det eller ville men jag är så trött så jag kanske bangar ;) ska ju förmodligen träna imrn!
Nu ska jag avsluta detta inlägg med Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Mycket bra inlägg! Nu minns vi denna dag föralltid! Och vi måste faktiskt göra om det! Är du hemma på toppen nu? ;) har du gjort kartan själv? Vi var verkligen duktiga ja! :) <3

2011-03-15 @ 18:57:39
URL: http://sunnycloudy.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja mycket bra! Det var en jobbig vandring som man inte kommer glömma! Klart jag är på topp ;) hehe Ja vi gör om det när det är lite varmare eller när vi har lika bra utrustning som Marianne :P

Självklart ritade jag kartan själv eller i alla fall den svarta linjen (jag har mycket bra kartsinne och suveränt lokalsinne). Vi var superduktiga, bra försök! <3

2011-03-16 @ 18:57:11
URL: http://selmahannamatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0