tionto

Hejsan! Tror inte jag bloggat sen i måndags så kort sammanfattning.

Tisdag:

Började sent, hade svenska sen bild då jag och Tea gjorde fin konst... :)
Sen så hade jag glömt att det skulle vara öppet hur men jag hade anmält mig så det var ngra timmar mellan vi slutat (13.00) och när vi sen skulle samlas (16.15) så då åkte jag och Lea till medis och köpte en elvisp till henne(som kanske gick sönder i fallet mot marken, ni vet hur det kan gå när man försöker gå fast ens skosnören sitter fast i fel sko...whops så kan man inte gå och så kommer marken mot en), sen tog vi en sightseeing runt söder! Vi gick förbi södra(latin) sen till södra(station) tog 66an till sofia(skolan) sen till sofia(den där i klassen) och var där ett tag innan det bar av till skolan(kärrtorp) igen.
I skolan var det kort info sen slogs alla för att stå i kö till tröjorna som man fick, jag tog en lila. Sen var det middag och det blev soppa och mackor :) Sen kom eleverna och vi typ stod och pratade med dom och sa att det var bra och så. Sen tog vi en fikapaus. Vi kom fram till att jag kommer bli en tjockis när jag börjar jobba för jag kommer ta fika pauser hela tiden men det var trevligt, och så fick man ju dricka också, asså juice men det förstod inte vissa (dom trodde det var ngt annat i men men inget pinsamt hände det var bara väldigt kul, ja ni förstår att jag älskar fikapauser) ;) Sen blev vi tvingade att sitta i skrivstugan där absolut ingen kom men tänkt om någon skulle komma liksom. Men det var kul, vår lärare kom i målbrottet hela tiden och skämde ut sig för alla nya men jag tyckte det var kul och härmade honom hehe. Sen vid 9 var det slut och jag åkte hem.
Hemma pratade jag då med sjuklingen matilda som var lite svårförstådd men det gick bra (hon dog aldrig fast det lät som hon inte fick ngn luft). Hon bör krya på sig! <3


Gjorde en inbakad fläta på Sofia men den tog hon bort innan någon hann se. Har inte blivit så mycket bilder tyvär, här är bara några från tåget på väg hem :)

Onsdag:
Började lite extra tidigt sådär kul med skridskor! Det finns fin fina skridskor att låna sa läraren, så kommer man dit... bara hockeyskridkor!! A det var som att lära sig åka skridskor på nytt, inga taggar som kan stoppa och runda där bak också, det gick inte bra! Sedan efter var jag typ trött och lunchrasten gick ut på att jag, josse och sinthia försökte sova på olika ställen, jag orkade inte riktigt vara vaken men sova kunde man inte heller så jag var i ngn mellanvärld.
Sen var det franska, min favvo lektion av alla! Vi gjorde utvärdering av arbetet och såg en intressant film och paris!! fett med kul! Några redovisade också men det var inte sådär crazy som man hade hoppats.
Några andra ointressanta lektioner hade vi också men de kan ni skita i ;)
Sen på vägen hem så klagade jag och Lina på att Sofia hade onödiga detaljer på sin väska men asså jag var inte direkt seriös men det var sofia och helt plötsligt var hon helt upprörd, ja så kan det gå när man inte förstår varandra. Ta inte illa upp, jag skämtar oftast om jag säger något elakt (eller ngt som oftast är helt osant).

Torsdag:
Idag kom jag sent och satt mobbad hela svenskan rätt åt mig. Sen var det kemi, då var jag och josse fett duktiga och gjorde ett helt papper med uträkningar! (i övrigt förstår jag inget alls av kemin).
Efter lunch var det mentorstid och då blev det lite kaos. För det som "diskuterades" var om vi skulle byta halvklassen i kemi, den ena har på morgonen och den andra på eftermiddagen (som jag och slutar då 20 i 5), förra terminen var det samma tider för grupperna (då slutade vi 4a) så nu var några i min grupp helt hysteriska och väldigt måna om "rättvisan" så vi måste absolut byta tider eftersom alla ska få ha kemi på morgonen.
De flesta anser att den tiden på morgonen är den bättre tiden så dom som har den tiden vill inte byta och dom som inte har den vill byta. Jag, Lea och Josse var dom enda i vår grupp som inte ville byta (jag ville personligen ha kvar min numera enda sovmorgon och jag vet att jag har svårt att gå upp på mornarna och så mycket har jag inte emot att sluta sent eller jo men har man en jobbig dag har man lättare en annan). Vi röstade och min grupp "förlorade" på grund av oss så vi och dom andra vann ;) Det blev inte så mycket matte (som var lektionen efter) för matteläraren ville ju ha sin dagliga utskällning, hans livsviktiga bok med bla. dåliga jämförelser och framtidsplaner (som att vi ska sälja dalahästar för att vi kommer sent, fast någon sån kom aldrig).
Sen var det samhällskunskap, det var ganska kul. Vi skulle förhöra varandra på frågor som vi själva gjort, i min grupp var jag dommare och gav alla rätt utom vissa heheheeh nej men sen skulle vi också skriva saker vi kom på som man ska göra för att typ förbättra miljön, ngn fick idén: inga tjockisar, dom äter för mycket och tar plats.
Sen slutade vi :D ingen kemilabb denna vecka!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Bästa inlägget! Bra Hanna, och fina bilder på mig. Du är så duktig, syster! Öppet hus var kul, vi måste vara där nästa år också <3

2011-01-27 @ 19:01:09
URL: http://sunnycloudy.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja det var kul! Fina bilder på er bådå :) JA vi ska vara med på vart enda en hehe <3

2011-01-27 @ 19:41:52
URL: http://selmahannamatilda.blogg.se/
Postat av: Josse

Hahahhahahah Arvin var typ skitsur på mig på samhällskunskapen för att vi röstade så, hahah det var väldigt roligt tyckte jag (a)



GO KÄRRTORP! (Jag vill också vara med på nästa öppet hus!)

2011-01-27 @ 21:23:56
Postat av: Hanna

Ja du med, vi alla ska vara på nästa! :D

2011-01-27 @ 23:26:56
URL: http://selmahannamatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0