drömmar

Hejsan hejsan, idag vaknade jag halv 12 blev riktigt besviken att jag inte gick upp när min kl ringde vid 9! Fast 12 är ju bättre än 2 så bättre blire hoppas jag, vill inte sova typ en timme natten innan skolan! Tog bort mina lösnaglar idag, det är vekligen ngt som ingen bryr sig minsta lilla om men liksom vad har jag annars gjort idag? inte mycket. Jag måste bara berätta om min dröm innan jag glömmer den. Man mins ju inte ofta sina drömmar men dessa mins jag i alla fall lite av (alla drömmar är från senaste veckan ;)

Dröm 1 (riktigt läskig dröm) :
Jag var på ngt sorts läger typ som kollo och man skulle göra olika aktiviteter. Min klass var typ där och lite annat folk. Först var vi i ett träd och skulle gå över ngt från en gren till en annan men jag typ vågade inte men det gjorde inget. Sen nästa aktivitet var innomhus i ett stort rum. Denna gång skulle man gå från en sida till en annan över en hängmatta och det var minst 100 meter ner + att det var en  stor propeller där nere man kunde falla på (detta hade kanske ngt att göra med att jag precis hade sett titanic) men i alla fall så skulle alla ta sig över och sen tillbaka. Jag var typ med min halvklass eller ngt. Jag vågade inte denna gång heller, det var ju livsfarligt tänk om man ramlade ner. Men en ledare försökte lugna mig och ba: vi hjälper dig du behöver inte vara rädd, man dör inte! Jag: Jo det är ju skitlångt ner. Han: Ja men ingen har dött hittils. Som att man som värst skulle få skrubbsår så jag ba: A men jag vill se ngn annan göra först. Så är det en viss person som ska köra. Han trodde väl att han lätt skulle klara det (men hade väl inte så bra kontroll på armar och ben) så han föll och i luften rycker han på axlarna (upp med händerna och huvudet på sned ni vet) liksom sånt händer aja. Men på vägen ner slår han i propellern och typ snurrar runt as snabbt och slår i golvet med huvudet först och blir typ helt mosad men ledaren ba: Han klarar sig. Men enligt mig såg han död ut! Dom hjälpte mig i alla fall över och jag klarade det men ändå hamnade jag helt plötsligt i sjukstugan med de andra som misslyckades. I min grupp hade det bara varit den där personen (han finns irl) och i den andra var det flera (typ från min klass dårå) och han som jag sett "dö" levde och var glad, han tyckte väl att han var cool. Sen minns jag inget mer jag vaknade när alla sprang runt i en lada eller det var som om fest att man skulle gå runt och hälsa men jag vaknade. 


Dröm 2 (allmänt konstig dröm) :
Jag minns inte mycket av drömmen men jag minns att jag och typ min familj hittade massa spindlar och typ ormar fast det var typ sniglar och vi var ngn stans på landet och åkte runt i skogen. Vi kom plötsligt till insikt att vi genas måste åka till skansen och lämna djuren! Vi kom dit (det var inte skansen fast i drömmen var det de) det låg mitt i skogen. När vi hade lämnat djuren i receptionen såg jag vår lärare i ögonvrån och ba oh shitt jag måste skynde mig härifrån och tänkte liksom: Å nej nu kommer han berätta för hela klassen på måndag att jag var på skansen, gud vad pinsamt. För av ngn anledning var det världens pinsammaste sak att ha varit på skansen och att han skulle berätta för klassen att jag hade varit där var självklart. Sen minns jag inte mer av drömmen. Men a drömmar är lite konstiga, undra om denna dröm hade ngt att göra med att jag sett indiana jones (han är bla as rädd för ormar).

Ibland är man så inne i sin dröm och verkligen tror att den är sann och så blir man så besviken när man vaknat, speciellt när det är en bra dröm. Jag drömde en riktigt bra dröm för ett tag sen men den försvann direkt och jag minns inte vad den handlade om men jag minns att den var riktigt bra!

Dröm 3 (bara en dröm) :
Jag minns nästan inget av denna dröm men jag vet att jag var på museum fast det fanns omklädningsrum eller ngt där och massa folk, typ olika skolor var där och jag träffade en person som jag umgicks med sen hittade jag min klass vid ngra skåp eller klassen hade gått men ngra var kvar och alla hade typ med sig sovsäckar av ngn anledning och jag minns att det var så jobbigt för man var hala tiden tvungen och lägga dom i en pyramid. Det var bråttom att gå men då började tea packa upp massa matlådor av ngn anledning och hon tog bara fram mer och mer, sen vaknade jag. haha





Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha, älskar den första drömmen! Och den andra :P Haha, varför kan inte jag drömma sådär roliga?? ;)

2011-01-06 @ 20:56:45
URL: http://sunnycloudy.blogg.se/
Postat av: Hanna

Haha det är bara dom bästa som drömmer sådana drömmar! ;) så du är väl antagligen inte lika bra som jag! :)

2011-01-06 @ 21:33:25
URL: http://selmahannamatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0