Selma skriver!

Hej allihopa!
Det är Selma som skriver! Om ni inte vet hur jag ser ut, så ser jag ut såhär:



Nu är jag i Frankrike på utbytesår i 10 månader, och det är verkligen ROLIGT! Och så ville mina bästa vänner Hanna och Matilda att jag skulle skriva ett inlägg på vår blogg, så nu gör jag det! Jag är till och med såa snäll såa att jag skriver å och ä även fast jag måste klicka på en massa knappar och kopiera och klistra in. Men det är det värt!

Är i Bretagne som ligger i västra Frankrike, bästa stället i Frankrike om nån undrar, i en liten stad som heter Crozon. Bor här i en familj och går i en privatskola (snobbigt!) med en massa underbara människor. Var jättenervös innan jag åkte hit men dom här månaderna som jag varit här har verkligen varit jättebra, och månaderna som kommer vet jag kommer bli ännu bättre. Sen jag kommit hit har jag blivit mycket mer självständig, mycket modigare och pratar nästan flytande franska nu vilket jag tycker är ganska coolt! Så är det nån som vill åka på utbytesår som jag gjort så säger jag kör på för det är sjukt bra!

Livet i en jätteliten stad i Frankrike är väldigt olikt från ett liv på Söder. Tar skolbussen en timme varje dag för att komma till min skola, Saint Louis. Går i Première Litteraire, en klass med 11 andra tjejer och en kille som är ganska skum. Men gillar att vi är så få i klassen, alla känner alla och vi håller ihop i alla väder. I skolan är det mycket mer jobb än det var i Eriksdal och mer läxor, fast det gör inte så mycket om jag inte gör dom så då blir det som det blir. Skolmaten är helt sjukt god, äter förresten sjukt mycket, speciellt ost, men har gått ner 4 kg vilket jag tycker är väldigt skumt!




Ryktet stämmer att killarna här är snyggare än i Sverige, men det stämmer inte att dom är jättetrevliga. Dom flesta tycker att dom är snyggast och bäst och den attityden gillar vi inte. Har tyvärr inte kysst en snygg fransman som denna än men man kan ju alltid drömma!


Gaspaaaaaaaaaaaaaard!

Även fast jag älskar Frankrike så saknar jag Sverige ! Saknar alla vänner och er två bästisar sjukt mycket, saknar familjen, saknar Söder, saknar snön, saknar Grönan. Ser fram emot att komma hem den 10 juni, men samtidig så vill jag stanna. Tiden går fort när man har roligt!

Älskar er Storfot och Lilltass, vi ses snart igen <3


Kommentarer
Postat av: Hanna

HEEEJ SELMA! Skönt att höra att du har det bra, saknar dig men ha kul så länge du är där! :) Om tiden går fort är det bra för då ses vi snart! ;)

Älskar dig med!armbåge xD <3<3<3

2011-01-10 @ 23:39:36
URL: http://selmahannamatilda.blogg.se/
Postat av: matilda

HEJSAN HOPPSAN SELMA!

största snobben du har blivit då! :O nejdå det är lungnan vi gillarej ändå! :D

jarå fransmän, äh jag vet inte. svenska killar är faktiskt snygga, plusplusplus, om du börjar i min skola är ju ungefär alla från olika nationalliteter så slipper du tröttna på svenskarna! plusplusplus, har en fransman i min klass woho! :DDDDD

han är faktiskt trevlig (inte som din konstiga franskaklasskompis) men ialf. tkr du ska komma hem nu. liksom exakt nu, se till att ha jättejättejätte roligt så tiden går super snabbt så blire toppen! alltså palla att jag också tänker "hum kanske borde åkt utbytes... hum" SELMA KOM HEM NU KVINNA! OCH BERÄTTA MER OM LA FRANCE.

PUSS älskar dig <3

2011-01-10 @ 23:47:34
URL: http://selmahannamatilda.blogg.se/
Postat av: Selmusch

ojra har har man borjat saga plusplusplus matilda haha! har tyvarr fortfarande inte vagat prata med frodo, han e SNYGGGGGGG! pkej ra borjar val i din skola da! haha tror inte jag har nat val anda men den verkar ju ratt jobbig :S

japp ska forsoka att ha jattekul sa att vi ses snart aven fast det makes no sence! pusssssar bisoooous :D

2011-01-12 @ 13:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0