telefonförsäljare kan vara underhållande att prata med!

Vill ni veta vad som precis hände?
En telefonförsäljare ringde mig (mitt mobilnummer) och han kom från Göteborg, och jag trodde att det var någon som drev för att han snackade göteborska, liksom varför skulle en götebörsk telefonförsäljare ringa till Stockholm? så jag började bara skratta åt hans dialekt och bah men jag tror dig inte, varför skulle du ringa hit liksom? Så typ började han garva också och bah "men jo jag lovar dig! varför tror du mig inte, jag kommer från ett elbolag och vill sälja el! "

Jag - amen jo förstår, här i stockholm har vi ju ingen el
Han - Nej precis så tänkte jag också, ni bor ju i skogen
Jag - aaah absolut, stockholms innerstad precis!
Han - nej men kan jag få ditt hemnummer eller föräldrars telefonnummer?
Jag - nej det kan du inte för jag tror dig inte *börjar skratta*
Han - *börjar skratta igen* Men jo jag varför inte! matilda eller vad du nu hette, jag ringer från *lalala* elbolag!
Jag - men nej varför ringer du mig då, jag bor i stockholm inte göteborg? *börjar skratta* Dom är ändå inte intresserade av att köpa el!
Han - men vill du prata med min kollega eller chef?  jag lovar dig.

* ger luren till sin kollega*
(jag tror han ger telefonen till sin kompis typ)

Kollega - hejsan, jag fick precis luren från min kollega här och vad är det om?
Jag - alltså sluta driva jag tror er inte *skrattar*.
Kollega - *skrattar* men vi är från ett elbolag från götebrog och vill sälja el, varför tror du oss inte?
Jag - ahmen åh.

Kollegan ger luren till nästa person

Chefen - hejsan jag är chef här på "lalala" elbolag och vad är det?

(min brorsa pratar med mig i bakgrund och han säger hela tiden men lägg på istället,
och sen säger han vem är det? jag bah "något jävla elbolag säger dom")

Chefen - hörru jag hörde det där, vi är inget jävla elbolag.
Jag - men varför ringer ett elbolag från göteborg till mig i Stockholm?
Chefen - för vi vet att ni har jävligt kassa elpriser.
Jag - aha
Chefen - Ja, kan jag få din pappas telefonnummer?
Jag - jag vet att dom ändå inte är intresserade
Chefen - det får han säga till mig istället och då ska jag lämna er ifred.
Jag - okej då **********
Chefen - Okej tack. Ha en underbar dag!
Jag - Ha en underbar dag du också!
Chefen - och kör inte på för hårt imrn!
Jag - nej ska inte festa för mycket imorgon! Hare gött!
Chefen - Va?
Jag - Hare gött!
Chefen - Tack så mycket! du får ha det jävligt gött du också! Hejdå.
Jag - haha hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0