gråmåndag

Hanna har fått sina vänner att läsa våran blogg och hon använder även bilder i bloggen. Men hon kan liksom ta bilder i skolan. Skulle jag göra det då skulle folk bah "vänta ska du ta kort på vår korridor eller?" ja, jag använder dock mobilen och tar kort med, en annan femma är att jag inte orkar lägga in bilderna på datorn. Dagens dag var ju typ okej, jag kom försent, för jag duschade en timme och sedan ska man ju fixa sminket, kläder, håret och alla böcker och frukost på en halvtimme, man hinner inte på en halvtimme men japp, kom bara några minuter försent! Först går jag fel och knackar på och en lärare kommer ut, då fattar jag att jag gått fel, och eftersom jag inte kan snacka engelska så kollade jag typ bara på honom och vända mig om och stack, han måste ju tro att jag är störd, men vadå, är man efterbliven så är man! Hade bild ialf, jobbade på fett duktigt (ja okej, visst det var vår förra uppgift som skulle vara klar för några veckor sen, men jag jobbade ialf). Sedan lunch och sen matte, jag fattade inte riktigt och lektionen försvann så sen hade jag franska. Vår idiot lärare tror att vi ska kunna göra en redovisning på franska, utantill i fem minuter, (till er kärrtorpbarn) tänk er att stå inför er franska grupp och redovisa om något helt ointressant och kunna det utantill på franska när den nivån man ligger på är "Hej, jag heter Matilda". Det som är ännu bättre är att när man berättar det för mamma är reaktionen "och?" VADÅ OCH?!?!? JAG KOMMER DÖ!?



Efter skolan kom lindi, Alva och Lindsey hem till mig, vi hade teparty (vadå vi går i engelsk skola, engelska traditioner får man ju inte glömma?) vi borde ha high afternoon tea i skolan också med massa kakor! Jo men vi pratade om typ skolan, armbrytning, och djupa saker, och typ världshändelser (eller vad man nu ska kalla det) dock är jag väldigt intresserad men inte så insatt så lite korkad kanske man framstår som! sedan är jag taskig och kör ut mina vänner för jag fick ont i magen och blev stressad över engelskan, vi ska ha speech och jag försöker plugga nu, har gjort mer än tidigare ialf! keep it up (typ)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0