Skolan, du tar mitt liv ifrån mig.

Kan man inte få flera lediga dagar, då man har mer tid att plugga, varför inte tre dagar i veckan ledighet och fem dagar skola? nej jag ser inga problem med det, inga alls. Varför kan inte skolan vara effektivare, och låta oss slippa läxor, vi lär ju inte oss på de, eller tror dom att det är så vi ska lära oss på det sättet? ja men varför ska vi ens gå till skolan då, för att få instruktioner? Ledsen men här är sanningen, samhället har utvecklats och gått vidare, ni kan skicka oss uppgifterna på internet! det påminner mig! måste kolla schoolsoft! det var helt dött där, har haft utvecklingsamtal i vilket fall, i fredags, det gick bra, jag har mycket redovisningar och plugga dock. Kan vi få ha flera lov eller?

I helgen har det varit nja, kan inte beskriva det, men fick ialf träffa min älskade Jennipher och hennes pojkvän plus massa av deras vänner i fredags, sen sprang jag på en gammal kompis i stan också. Jo sen har jag även sett på HarryPotter, ohyes premiären med Kim och Hanna (dock i onsdags) . Den är grym så jag hoppas att ni ser den. Börjar få ont i magen för skolan nu, det är för mycket, för mycket jag inte gör, men borde göra. Skolan tar ju kål på en, vet dom ens hur mycket dom ger oss? hur mycket vi måste göra? förresten är mina lärare efterblivna, i tre månader klagade jag om att jag inte vill ha franska utan italienska, " varför går du till läraren och snackar om italienska hela tiden, har dom inte fixat detdär ÄN?! " sa mina vänner hela tiden, så äntligen fick jag italienska, har utvecklingssamtal "jag ser att din kursplan inte är fullständig, men jag löser det och fixar ett ämne till, det löser sig!" (nästa dag på mailen) " matilda, jag har fixat din kursplan och la till franska 4 så du behöver inte oroa dig mera!" MEEEEEEEEEEEEEEEN VADFAN ÄR DET NI INTE FÖRSTÅR?! jag klarar inte av att ta tag i dethär IGEN! shit, vad är problemet EGENTLIGEN?!

Imorgon har jag nog Historia redovisning, måste kämpa på engelskan och idrotten, sedan har jag matematik och svenska, skojig dag om inte annat.

Sedan ska jag inom de närmaste veckorna ha, svenska redovisning, so muntligt förhör (en och en med läraren, såklart på engelska), franska redovisning, engelska speech, matteprov.
Ja, jag hatar skolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0