skoj

Om vi skulle radera alla ointressanta inlägg här i bloggen, hur många tror ni skulle återstå? inte speciellt många tror jag nog, man kunde nog radera hälften iallafall, men det är lugnt, vi satsar inte på någon storbloggskariär, jag ska bli hemmafru för jag hatar skolan och hanna vet jag faktiskt inte vad hon har tänkt sig här i livet, något skoj måste det väl vara!

Det händer inget roligt på dagarna, eller jo det gör det nog, men om jag skulle beskriva det skulle ni nog inte förstå, en rolig grej är väl att min kompis är ganska skojig, eller nja. Men typsåhär, vi är i klassrummet, Olivia förstår inte frågan så hon frågar Ramtin och Fredrik, hur gör man på denhär frågan? Dom hjälper henne så förstår hon, sedan försöker Fredrik förklara något mer för henne, på ett annat sätt hon kan tänka på. Då är Ramtins naturliga reaktion "nej fredrik, säg inget mer, hon är blond, hon kommer bara bli förvirrad". Alltså dom är väldigt roliga ibland. Skrattar ganska mycket åt killarna i klassen, även fast deras skämt är lite väl elaka då och då. Men idag försökte Ramtin ta min väska medans vi alla väntade på att en dator skulle kopplas in och då tar jag min väska från min stol och lägger den bredvid mig istället (längre bort från honom) då säger Ozan "hahah matilda, lova att du tänkte att fan nu kommer en svart snubbe och ska sno min väska" (alltså nej, jag är inte rasist och dom drev faktiskt bara, det är det roliga, för dom har faktiskt humor och kan driva om sig själv). Typ som ni vet dagen efter parlamentvalet var gjort och SD kom in i riksdagen, då gick ungefär hela skolan runt " ah hejdå, vi ses på arlanda kompis! " för att de skulle bli utskickade ur landet.

Här kommer min dag:

På första lektionen (engelska) sitter jag och Olivia och funderar på om vi ska skippa idrotten och plugga engelska istället, (ja vi funderar istället för att plugga) . Sedan bestämmer vi oss för att väl gå på gympan, och vi har en gammal militär som vikarie för vår pappalediga idrottslärare just nu, så han är plågar oss så mycket det går och kör jobbigaste uppgifterna (ett idrottspass i skolan har aldrig varit så tufft som det är nu). Vi får göra massa muskelövningar och sedan måste vi gå skottkärra med varandra och göra armhävningar samtidigt, springa runt med varanda på ryggan, göra knäböj med varandra på ryggen. Olivia ska alltid heja så hon säger "bra matilda! du klarar det, kom igen nu!!" så man börjar skratta och det slutar med att man faller ihop efter hälften och går resten av biten, inte nog med det fuskar vi hela tiden så när Olivia igen säger " kom igen nu!!! VI LEDER! SKYNDA DU KLARAR DET!" blir det bara för mycket eftersom man inte kämpat direkt utan bara börjar garva. Sen har man armhövning med handskakning samtidigt vilket gör att man börjar skratta igen och faller ihop för man är så jäkla dålig. Och tillslut när lektionen är slut sitter vi döda i omklädningsrummet och jag tror att jag ska spy för jag har inte ätit någonting alls och inte tränat på fyra år. Efter lunchen har man matte, och det är roligt så då gör jag mina uppgifter (det påminner mig, fick matteläxa, har inte gjort en ända matteläxa i denhär skolan..), sen har man svenska, ska gör tal (igen, vi gör talpå varenda jäkla lektion typ), och sedan har man Historia, då tar det 35 minuter för de att få igång dator och resten går runt och pratar vilket är jätte trevligt! sen gick jag hemåt och såg på veronica mars. Ohyes. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0