Skoj!

Försöker skriva ett mail till min mamma (den franska) men det går inte så bra... Och min yngsta storasyster (den franska) skriver till mej på Facebook men jag förstår inte vad hon skriver. Jag sätter in det hon skrivit på Google Översätt men det funkar verkligen inte...

Snart ska jag kolla på Vänner med min syster Matilda. Har också kollat på det på franska, ibland när dom pratar franska och ibland utan ljud och med fransk text. Det går inte att göra båda samtidigt för det de dubbat är helt olikt textremsan, det dom säger passar liksom in exakt på deras munrörelser. Komplicerat det där...

Har köpt en fransk grammatikbok också, och en kortlek med franska och svenska fraser på. Nu vet jag till exempel vad bankomat heter!!!

Så då vet ni! Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0