Svenska lektion ♥

text å bild behöver inte alltid hänga ihop.


♥ Okej lätt besviken här, hade inte Hanna studiedag idag? Hon nämnde ju det förrut.. men jaa, ändå ingen uppdatering. Skärpning Hanna! Skojig dag idag, jag tror jag måste varit övertrött faktiskt, skulle gärna vilja sova nu, men serni den gubben går inte (nej, för han springer hehehe) okej. hej min humor! fast det var inte min humor men ändå! Just nu ser jag ut som Karolina ur ung&bortskämd med frisyren typ, men det är faktiskt inget dåligt hon är snygg så! AH ni missade väl inte programmet igår? Tim-Joel ♥ haha, så söt när han typ berättar om vad han insett, att hans föräldrar har kämpat hela sitt liv medans han bara tagit pengarna t kläder t sig själv. 

Idag har jag lämnat in min fina svenska tal (sämst, ig here i come again!) Men jag hade ändå en sjukt rolig svenska lektion, inte skrattat så mycket på länge!
Jag och Lindsey övade lite på franska och dethär var vad vi sa (har översatt t svenska nu)
Lindsey: HEJ, jag heter Lindsey, vad heter du?
Jag: Hej, jag heter matilda, vilken ålder föredrar du?
Lindsey: jag föredrar 50 åringar, och du?
Jag: Jag vet inte.
Lindsey: det var ju inte kul!
Jag: Nej, varför föredrar du 50 åringar?
Lindsey: För dom är väldigt vackra, och mogna och det är därför.
Jag: Ah! vad bra! gillar du mitt namn?
Lindsey: ah, det är bra!

(det var roligt då ialf, för vi kan inte franska liiiksom)

Sedan har jag lärt mig detta;
Tagöll (det uttalas så, ej stavas) betyder Håll käften på franska!

Sedan kom Emil på uträkningen "Det finns 5 blonda i våran klass, alltså 16% IG!"
och sen lärde han mig, olivia och Lindsey hur man sa:
"vill du ligga med mig ikväll? jag vill ha ett nytt svart barn tack, jag tog sönder mitt första"
"Voulez vous vous coche avec moi ce soir? Parce que je veut un nouveaux bebé noire s'il vous plaît, j'ai cassée mon premier" (kan dock innehålla stavfel).

annat som hände var typ:
Läraren - Idag ska vi vara klara med utkassten!
Emil - Men jag har inte skrivit ut det
Alva - Då blir det ett inkasst! (sedan säger hon lite stolt "det där var ett av mina bättre skämt!")

Jo när lindsey skulle läsa och göra feedback på mitt tal där jag skrivit om frälsarkransen sa hon "är kränsarflansen två ord?"

Olivia kom även på detta skämt:
"vet ni varför fransmän hoppar så högt?"
"FÖR DOM ÄTER GRODLÅR!"

Olivia har gjort ett tal som handlar om hjärtan och då ska hon säga
"idag ska jag prata om hjärtat, direkt från hjärtat. Själens boning, kärlekens fäste, eller bara en vital muskelpump?" skulle ni gått på att hon själv kommit på en vital muskelpump liksom?

Emil rättar olivias tal:
Emil - "du har ju inte ethos i din text"
Olivia - "VADÅ INTE ETHOS?! Jag har visst ethos!!"
Emil - "vet du vad ethos är?"
Olivia - "Nää..."
(sedan fortsätter deras samtal senare)
Emil - ja men jag skriver ju utförligt om din text du skriver ju "ah, nja, japp, japp, prima skinka"

En annan händelse under lektionen:
Alva - "fan vad smal du är olivia!"
Olivia - Ska du säga!! Alla här kan ju äta upp er!
Lindsey - nej, jag är vegeterian ...
(olivia menar alltså att alla behöver äta mer för vi är smala,
men lindsey tror vi måste äta upp oss själva då)

Sedan när Lindsey skriver min utvärdering om mitt tal i sitt häfte kollar hon på andra sidan och där har hon skrivit viktiga grejer från andra svenska lektionen:
Lindsey - men då får du ju det här på baksidan om jag ska ge utvärderingen till dig?
Jag - Ja, men skriv om då.
Lindsey - Neeeeej! Jag har ju min kossa här :'(
(så har hon alltså ritat en kossa på baksidan som hon vill ha kvar, yeah)

Japp, det var vad min svenska lektion gick ut på, men jag skrattade sjukt jäkla mycket, hahaha jag typ dog av garv (som en gammal kompis alltid sa). Det var min svenska lektion, pusshejsan ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0