IEGS / matilda


Snott bilden från nyklasskamrat hehe

jag har en bra dag idag. eller inte. eller.

Jag har haft min första dag som gymnasieelev idag! börjat sam ekonomi på Internaionella Engelska skolan på söder. Jag fick skit ont i magen och typ ångest i Tisdags morse då jag vaknade upp hemma hos Gabbie. Det var skit jobbigt. Men sen idag när skolan börjar så får man ju som ett väcknings meddelande " jag har panik vafan " från gabbie, då kände jag ingenting. alltså imorse var jag helt blank, helt jäkla blank och tänka bara på annat. jag var inte ett dugg nervös utan tänkte bara på massa annat. jag har kommit på att det här lovet, det har hänt så mycket, alltså så mycket så det blir förmycket, man känner nog aldrig att det hänt för mycket, och egentligen är det ju bra att det hänt så mycket. men ändå inte, för hälften av grejerna som hänt har varit dåliga, inte bara dåliga utan riktigt hemska, så det här lovet har varit sjukt händelserikt och kommer väl antagligen inte kunna överträffas i dåliga saker, förhoppningsvis..

Dagen började ialf med att jag gick upp vi 06.20 , fixade mig och ah inte så mycket. det var som att jag knappt hade känslor. lätt läskighet över det. sedan halv nio träffade jag olivia, då blev nog båda lite nervösa, sedan fick vi gå in i aulan och sitta klassvis, så då började jag prata med de två tjejerna som satt bredvid mig och sa väl några ord till snubben som satt ett snäpp bort ( sjukt intressant jag vet) . Sedan snackade rektorn, och tillsist biträdande rektorn, båda på engelska såklart. Biträdande rektorn halvt om halvt skrämde upp oss, snackade om att han redan (efter tio minuter) var besviken på några av oss som suttit med mobilen framme - själv tänker jag mig inte för eftersom jag alltid alltid alltid använder min mobil så låg den ju i mitt knä. sedan fick ALLA i hela aulan ta fram sina  mobiler och stänga av dom, inte riktigt så att man sa emot direkt.. senare fick klassen till ett rum där vissa lärare presenterades och vi hade någonslags icebreaking lek och medans man väntade på när folk fick gå ut för att hätmta busskort sa man väl några få meningar och frågor till människorna runt omkring. Vi slutade vid halv tolv (fast dom sagt halv tre) och då gick jag plus tre tjejer ur min klass + 2 killar (danska båda två haha) + 6 andra ur min nya parallellklass och handlade på subway (dock inte jag hehe) och satt sedan och åt och pratade i minst en halvtimme vid Skanstull. Efter gick jag + två tjejer till ( en ur min parallell och en ur min egen) runt på söder, skrapan, götgatan, och runtomkring dära. Och nu är jag hemma! väntar just nu på att gabbie ska komma till mig och berätta om sin första skoldag och att hanna också ska komma och berätta om sin !

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0