19/8 2010 Första dagen

Hej bloggen, nu ska jag också skriva om min första dag i gymnasiet!
Det började inte så bra, hade inget busskort så var tvungen att köpa remsa och när jag kommer ner så ser jag mitt tåg åka iväg.. Då var det bara att vänta på nästa som skulle gå 10 min senare!! Alltså visste jag att jag skulle komma försent! När det stog en minut kvar kom ett tåg och några i min ålder gick av men jag trodde det var mitt tåg, så jag gick på, fast fick en känsla av att det inte var rätt så jag gick av, och det var väl tur de haha för det var inte mitt tåg!!
När jag äntligen var framma hade jag ingen aning om vart jag skulle så jag följe bara efter massa folk och det gick ju bra. När jag kom in i skolan visste jag inte vart jag skulle för vissa gick upp för en trappa och vissa gick in i aulan, men jag bestämde mig för att gå in i aulan (för det hade stått de på en lapp). Massa klasser blev uppropade men inte jag!! Tillslut såg det ut som att det brar var en klass kvar och jag trodde ju att det var min klass men så säger rektorn "sist men inte minst har vi då vår iv-klass" och jag ba va, nej!! Men fick hjälp och en lärare följde mig till mitt klassrum där alla satt och väntade!! Kanske lite pinsamt. Lite senare kom en kille som också var sen och läraren ba "jaha men nu stämmer det inte för vi är redan 32 och nu blir vi ju 33, är du säker på att du gått rätt?" och han ba "ja", så jag ba ånej nu är det säker jag som kommit fel!! Fast jag hade tur haha det var en annan kille som redan satt där som hade gått fel! Det var typ det intressanta med min dag, nej men sen körde vi bara lite att vi skulle gå runt i skolan och svara på frågor och fick massa papper och sånt. Var väldigt nervös tills jag satte mig i klassrummet men sen var jag typ inte de eller jag vet inte!
Juste vi hade ju fotografering också!! Lovar att jag inte blev najs på den bilden. Vi hade en annan fotografering på grupper också och den fick man se och den blev inte så bra. Jag vet inte riktigt om jag gillar min klass men det har bara gått en dag och det finns nog några trevliga iallafall!! :)
Efter skolan träffade jag Matilda och Gabbie lite!! Det är bra att dom finns där och verkligen lyssnar haha :P eller typ att alla vill berätta men ingen vill lyssna men jag gillar dom ändå!! Gabbie har typ en ny talang, att typ berätta exakt vad som hänt väldigt inlevelsefullt! Älskar mina vänner! ;) så ni vet <3

Har börjat nv i kärrtorps gymnasium!
(hittade ingen rolig bild)
/ Hanna <3


Kommentarer
Postat av: gabbie

åh va gullig du är nu blev jag glad heheh älskarej <3

2010-08-21 @ 00:29:09
Postat av: Sofia

2011-03-26 @ 12:26:59
URL: http://skullduggery.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ojdå XD



Fett kul att läsa om vad du tyckte om första dagen! Det känns så längesen! :) <3

2011-03-26 @ 12:27:41
URL: http://skullduggery.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0